söndag 12 juli 2009

Fiske!!!


Efter att ha legat i hamn i 2 dagar så kom vi ut på lite fiske.Körde in i gullmarn och fiskade körde nån timma på rötsimpa,fick ett gäng på upp till ca 2 hg.Några stora spindelkrabbor ville också blanda sig i leken.Hade lovat Christian en paddtorsk så vi styrde in mot säker position,en bra ankring blev det.Var så elak o drog upp en i första kastet på 360 gr,Christian kontrar med blå och berggyltor medan jag bara har massa glysor o snultror som tar betet.En timme senare får jag en till paddis och anar att kaptenen snart slänger mig i plurret.ett gäng gyltor och småkrafs senare tar jag min tredje padda o hoppas nästan att det inte skulle vara en sådan när jag vevar upp den...men så är det ibland.Christian lyckades för några år sedan rycka upp 3 skäggtorskar utan att jag fick nån, man blir ju lite fundersam om nån där uppe styr allt fiske....hmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar