tisdag 21 juli 2009

Gös+Röding




Då var det slut på havsfisket för denna gången.Åkte upp till sommarstugan(Karlsborg) i måndags och tänker köra röding och gösfiske om nu vinden kan lägga av.Så länge skruvas det båt,nya laddkablar till elmotorn är dragna och har monterat en rostfri plåt vid stolen där jag har satt fotpedalen.Eftersom fjärrkontrollen inte har steglös fart att välja så kör jag vertikalfisket med fotpedalen för hand,och behöver inte tänka på att batterierna till fjärrkontrollen tar slut.Markörerna är nu på plats och en justering av en spöhållare är gjord.Kristofer har bjudit med mig på en trollingtävling på lördag som fiskas i vättern,så vi får väl se om skickligheten e på topp som den ju har varit när han och Åberg tagit hem segern i suzuki cup 2 år i rad.....

1 kommentar:

  1. Tänkte bara tipsa om min nystartade blogg http://artjakten.blogspot.com/ och att jag idag snackade med en yrkesfiskare som fått piggvar på 3 kg, tappat en på ca 10 kg och tunga på 1,1 kg i garn på samma ställe som jag fattade det. Detta var 20 meter från land. Vet tyvärr inte exakt var, men skall försöka luska ut.

    SvaraRadera